Благодаря!

Въпрос на договорка между контрагентите.
Все пак е добре по някакъв начин да документирате предаването на файла (или каквото е) и получаването му от насрещната страна, за да не възникват спорове при плащането.
Е, ако предаването, приемането и плащането да в един момент, може да не си усложнявате живота - една фактура или само касов бон са достатъчни.

Да, с контрагентите всичко е ок и няма проблеми с плащанията. От счетоводна гледна точка ме интересува дали е достатъчно да се издаде само фактура.
ЕООД нерегистрирано по ЗДДС, понеже е под прага, извършва услуги в сферата на маркетинга и дизайна, т.е. "продуктите" не са физически, а са дигитални файлове, които най-често се предават по мейл. Задължително ли е да се подписва приемо-предавателен протокол за всяка отделна услуга/заявка?
Датата на събитието ни е датата, в която изделието е одобрено и предадено от мен по мейл, т.е. минала е вече. Да, в договора адвоката сложи точно такава клауза, кояото уточнява момента на приемане, за да може да се прави веднъж в месеца. Но... явно ще пия една студена вода...
Статията приета ли е и публикувана ли е или е върната /отказана/?

Приета е.

Вас фактурата ли ви интересува или си търсите парите и очаквате, че ако има фактура Ви се дължи нещо? Договора се подписва преди започване на работата и се уточнява в него, как се приема работата. Сега се разбира, че нямате никакви взаимоотношения с клиента.

Сега отново работим, както сме работили досега - за всяка задача се издава фактура. Договорът щеше да намали бумащината и да се фактурира веднъж месечно, но клиентът отказа по негови си причини. Ако му дам фактура - ще плати, но не знам как да му я дам, след като срокът е изпуснат.
Здравейте, моля за съвет.

ЕООД извършва фриланс услуги и издава фактури при завършване на всяка заявка. Заявка Х (писане на статия) е свършена и предадена на 1.02. На същата дата е трябвало с клиента да се подпише договор за фактуриране и заплащане на месечна база, в която да влезе и въпросната заявка, но в последствие клиентът се е отказал да подпише, след двуседмично мълчание.

Как следва да се фактурира коректно тази заявка, щом е минал 5-дневния период, а договор няма да има?
Здравейте, искам да попитам дали според вас тази практика е удачна.

ЮЛ  извършва дигитални услуги - бързооборотни, без договор, чието "предаване" се извършва виртуално и невинаги е категорично (т.е не става въпрос за значимо "събитие" като даване на парола за достъп и тн.). Следователно ЮЛ се договаря устно с клиентите си, на 1 число от всеки месец да издава фактура за всичко направено през изминалия месец. Така има една категорична дата, в която е ясно, че всички проекти са свършени и одобрени. Ако нещо не е, то то се отчита във фактурата за следващия месец.

Например - написване на текст, изработка на изображения или преработване на уебсайт, който вече е онлайн. Тези проекти са с много размити граници - пращат се по мейл, връщат се за непредвидена корекция, изскача нещо ново за добавяне, или клиентът просто не отговаря на мейлите повече от 5 дни.